PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske. Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Universelle forebyggingstiltak: Kognitiv atferdsterapi sammenliknet med vanlig undervisning
Populasjon: Barn og unge 11-15 år
Intervensjon: Kognitiv atferdsterapi
Sammenligning: Undervisning som vanlig
Basert på: Le, 2017
Utfall
Studier (antall personer)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Beskrivelse
Utfall
Spiseforstyrrelsesatferd (ED behaviours) ved behandlingsslutt
Studier (antall personer)
2 studier (186 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Vektet gjennomsnittlig forskjell -1.51 (KI 95 % -5,51 til 2,50)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1, 3
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -2 på grunn av høy risiko for systematiske feil
3. Nedgradert -1 på grunn av manglende presisjon: få deltakere og bredt konfidensintervall
Utfall
Spiseforstyrrelsesatferd (ED behaviours) ved oppfølging
Studier (antall personer)
2 studier (186 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Vektet gjennomsnittlig forskjell 0.44 (KI 95 % -7,0 til 7,89)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1, 2, 3
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -2 på grunn av høy risiko for systematiske feil
2. Nedgradert - 1 på grunn av manglende samsvar ( I^2=92)
3. Nedgradert -1 på grunn av manglende presisjon: få deltakere og bredt konfidensintervall
Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies). Informasjonskapsler er små informasjonsfiler som blir liggende igjen på datamaskinen din for at tjenesten vår skal virke best mulig for deg som bruker. Her finner du en oversikt over vår bruk av informasjonskapsler og informasjon om hvordan du kan unngå å godta dem.