PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske. Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Psykososiale tiltak ved skolevegring sammenliknet med venteliste eller forsterket oppfølging
Populasjon: Barn og unge med skolevegring og angstlidelse
Intervensjon: Psykososiale tiltak (hovedsaklig atferdsterapi og kognitiv atferdsterapi)
Sammenligning: Venteliste eller forsterket oppfølging
Basert på: Maynard 2015
Utfall
Studier (antall personer)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Beskrivelse
Utfall
Reduksjon i angst, barnets rapportering. Etter endt behandling
Studier (antall personer)
4 studier (192 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Hedge`s g= 0,06 (95% KI -0,63 til 0,75), p=.86
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2,3
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -2 på grunn av høy risiko for systematiske skjevheter
2. Nedgradert -1 på grunn av heterogenitet
3. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon (få deltakere)
Utfall
Skoleoppmøte
Studier (antall personer)
6 studier (261 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Hedges' g = 0,54 (95% KI 0,22 til 0,86)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1
Lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -1 på grunn av uklar risiko for systematiske skjevheter
Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies). Informasjonskapsler er små informasjonsfiler som blir liggende igjen på datamaskinen din for at tjenesten vår skal virke best mulig for deg som bruker. Her finner du en oversikt over vår bruk av informasjonskapsler og informasjon om hvordan du kan unngå å godta dem.