PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske. Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Kognitiv atferdsterapi og medisiner ved skolevegring sammenliknet med kognitiv atferdsterapi alene
Populasjon: Barn og unge med skolevegring og angstlidelse
Intervensjon: Kognitiv atferdsterapi og medisiner
Sammenligning: Kognitiv atferdsterapi
Basert på: Maynard 2015
Utfall
Studier (antall personer)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Beskrivelse
Utfall
Reduksjon i angst, barnets rapportering. Etter endt behandling
Studier (antall personer)
2 studier (138 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Hedges' g= ‐0.05 (95% KI (‐0,40 til 0,31), p = .80)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2,3
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -2 på grunn av høy risiko for systematiske skjevheter 2. Nedgradert -1 på grunn av heterogenitet 3. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon (få deltakere)
Utfall
Skoleoppmøte
Studier (antall personer)
2 studier (138 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Hedges' g= 0,61 (95% KI (0,01 til 1,21), p = .046)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1
Lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -2 på grunn av høy risiko for systematiske skjevheter
Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies). Informasjonskapsler er små informasjonsfiler som blir liggende igjen på datamaskinen din for at tjenesten vår skal virke best mulig for deg som bruker. Her finner du en oversikt over vår bruk av informasjonskapsler og informasjon om hvordan du kan unngå å godta dem.