PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske. Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Omsorgssvikt/misbruk: Psykoedukasjon sammenliknet med vanlig eller ingen oppfølging
Populasjon: Barn 4-16 år som har opplevd omsorgssvikt eller misbruk
Intervensjon: Psykoedukasjon
Sammenligning: Ingen/annet tiltak
Basert på: Macdonald, 2016
Utfall
Studier (antall personer)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Beskrivelse
Utfall
Internaliserende vansker
Studier (antall personer)
2 studier (257 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Standardisert gjennomsnittlig forskjell var (95 % KI): -0,19 (-0,45 til 0,06)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1, 2
Lav
Beskrivelse
1. Nedgradert –2 på grunn av uklar risiko for systematiske skjevheter
2. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon; få deltakere
Utfall
Eksternaliserende vansker
Studier (antall personer)
2 studier (257 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Standardisert gjennomsnittlig forskjell var (95 % KI): -0,00 (-0,25 til 0,25)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1, 2, 3
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert –2 på grunn av uklar risiko for systematiske skjevheter
2. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon; få deltakere
3. Nedgradert -1 på grunn av at KI krysser både linjen for ingen effekt og terskel for klinisk viktig ulempe
Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies). Informasjonskapsler er små informasjonsfiler som blir liggende igjen på datamaskinen din for at tjenesten vår skal virke best mulig for deg som bruker. Her finner du en oversikt over vår bruk av informasjonskapsler og informasjon om hvordan du kan unngå å godta dem.