PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske. Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Databasert kognitiv trening sammenliknet med dataspill
Populasjon: Barn og unge som fikk behandling på daginstitusjon under 25 år diagnostisert med psykose eller vurdert som å ha økt risiko for å utvikle psykose
Intervensjon: Databasert kognitiv trening
Sammenligning: Dataspill
Basert på: NICE 2016 (CG155)
Utfall
Studier (antall personer)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Beskrivelse
Utfall
Totale symptomer- tidspunkt for oppfølging 8 uker
Studier (antall personer)
1 (28 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Standardisert gjennomsnittlig forskjell 0,26 (95% KI -0,49 til 1,00)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert - 2 høy risiko for systematiske skjevheter
2. Nedgradert - 2 presisjon grunnet få deltakere og kun 1 studie
Utfall
Positive symptomer- tidspunkt for oppfølging 8 uker
Studier (antall personer)
1 (28 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Standardisert gjennomsnittlig forskjell 0,35 (95% KI -0,39 til 1,10)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert - 2 høy risiko for systematiske skjevheter
2. Nedgradert - 2 presisjon grunnet få deltakere og kun 1 studie
Utfall
Negative symptomer- tidspunkt for oppfølging 8 uker
Studier (antall personer)
1 (28 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Standardisert gjennomsnittlig forskjell 0,29 (95% KI -0,46 til 1,04)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert - 2 høy risiko for systematiske skjevheter
2. Nedgradert - 2 presisjon grunnet få deltakere og kun 1 studie
Utfall
Generelle symptomer- tidspunkt for oppfølging 8 uker
Studier (antall personer)
1 (28 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Standardisert gjennomsnittlig forskjell 0,23 (95% KI -0,52 til 0,97)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert - 2 høy risiko for systematiske skjevheter
2. Nedgradert - 2 presisjon grunnet få deltakere og kun én studie
Utfall
Globale state- tidspunkt for oppfølging 8 uker
Studier (antall personer)
1 (28 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Standardisert gjennomsnittlig forskjell 0,21 (95% KI -0,53 til 0,96)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert - 2 høy risiko for systematiske skjevheter
2. Nedgradert - 2 presisjon grunnet få deltakere og kun 1 studie
Utfall
Sosial funksjon- tidspunkt for oppfølging 8 uker
Studier (antall personer)
1 (28 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Standardisert gjennomsnittlig forskjell 0,31 (95% KI -0,44 til 1,06)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert - 2 høy risiko for systematiske skjevheter
2. Nedgradert - 2 presisjon grunnet få deltakere og kun 1 studie
Utfall
Globale state- tidspunkt for oppfølging 26 uker
Studier (antall personer)
1 (22 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Standardisert gjennomsnittlig forskjell 0,60 (95% KI -0,27 til 1,46)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert - 2 høy risiko for systematiske skjevheter
2. Nedgradert - 2 presisjon grunnet få deltakere og kun 1 studie
Utfall
Frafall- tidspunkt for oppfølging 26 uker
Studier (antall personer)
1 (32 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
RR 1,17 (95% KI 0,41 til 3,35)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert - 2 høy risiko for systematiske skjevheter
2. Nedgradert - 2 presisjon grunnet få deltakere og kun 1 studie
Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies). Informasjonskapsler er små informasjonsfiler som blir liggende igjen på datamaskinen din for at tjenesten vår skal virke best mulig for deg som bruker. Her finner du en oversikt over vår bruk av informasjonskapsler og informasjon om hvordan du kan unngå å godta dem.