Sosial ferdighetstrening sammenliknet med vanlig oppfølging

Populasjon: Barn og unge i alderen 10-17 år med ADHD
Intervensjon: Sosial ferdighetstrening (Challenging Horizon Program)
Sammenligning: Vanlig oppfølging
Basert på: Morris 2020
Utfall
Studier (antall personer)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Beskrivelse
Utfall
Sosiale ferdigheter foreldrerapportert. Oppfølgingstid etter endt behandling. Målt med BASC-P, SSRS (P), IRS (P) og SSIS (P)
Studier (antall personer)
4 studier (354 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Hedge’s g   -0,08 (95 % KI -0,34 til 0,19)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Svært lav 1,2,3
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -2 på grunn av risiko for systematiske skjevheter  2. Nedgradert –1 på grunn av mangel på presisjon; få deltakere og/eller kun 1 studie 3. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon (bredt konfidensintervall) 
Utfall
Sosiale ferdigheter lærerrapportert. Oppfølgingstid etter endt behandling. Målt med IRS (T) og CPS (T)
Studier (antall personer)
3 studier (301 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Hedge’s g   -0,17 (95 % KI -0,06 til 0,40)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Svært lav 1,2,3
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -2 på grunn av risiko for systematiske skjevheter  2. Nedgradert –1 på grunn av mangel på presisjon; få deltakere og/eller kun 1 studie 3. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon (bredt konfidensintervall) 
Utfall
Uønskede hendelser
Studier (antall personer)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Ikke rapportert
Tillit til estimatene (GRADE-skår)

Beskrivelse