PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske. Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Sosial ferdighetstrening sammenliknet med ingen ferdighetstrening eller venteliste/kontroll (del 3)
Populasjon: Barn og unge mellom 5 og 17 år med ADHD
Intervensjon: Sosial ferdighetstrening
Sammenligning: Ingen ferdighetstrening eller venteliste / kontroll
Basert på: Storebø 2019
Utfall
Studier (antall personer)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Beskrivelse
Utfall
Lærerbedømte prestasjoner og karakterer i skolen - Ved lengste oppfølging
Studier (antall personer)
2 studier (379 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Ikke rapportert
Effektestimater
Den standardiserte gjennomsnittlige forskjellen var -0,01 [95 % KI -0,22 til 0,2]
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
5
Middels
Beskrivelse
5. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon: få deltakere (<400)
Utfall
Observatørbedømte prestasjoner og karakterer i skolen - Målt med wechsler individual achievement test
Studier (antall personer)
1 studie (260 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Ikke rapportert
Effektestimater
Den gjennomsnittlige forskjellen var 1,5 [95 % KI -2,06 til 5,06]
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
2,3,4
Svært lav
Beskrivelse
2. Nedgradert -2 på grunn av høy risiko for skjevheter
3. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon: bredt konfidensintervall
4. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon: kun én studie med svært få deltakere
Utfall
Lærerbedømte sosiale ferdigheter – ved enden av behandlingen - Målt med en trial sequential analyse
Studier (antall personer)
4 studier (185 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Ikke rapportert
Effektestimater
Den gjennomsnittlige forskjellen var 1,80 [95 % KI -1,01 til 4,62]
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
2, 5
Svært lav
Beskrivelse
2. Nedgradert -2 på grunn av høy risiko for skjevheter
5. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon: få deltakere (<400)
Utfall
Uønskede effekter
Studier (antall personer)
-
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
-
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
-
Beskrivelse
-
Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies). Informasjonskapsler er små informasjonsfiler som blir liggende igjen på datamaskinen din for at tjenesten vår skal virke best mulig for deg som bruker. Her finner du en oversikt over vår bruk av informasjonskapsler og informasjon om hvordan du kan unngå å godta dem.