Psykoedukasjon sammenliknet med vanlig behandling, atferdstrening eller ingen behandling

Populasjon: Barn og unge under 18 år med ADHD
Intervensjon: Psykoedukasjon for barn og unge
Sammenligning: Vanlig, atferdstrening eller ingen behandling
Basert på: Powell, 2021
Utfall
Studier (antall personer)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Beskrivelse
Utfall
Sosiale ferdigheter foreldrerapport. Målt med SSRS, SSIS og WPST.
Studier (antall personer)
5 studier (423 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
SMD   0,39 (95 % KI  0,19 til 0,59)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Middels 1
Middels
Beskrivelse
1. Nedgradert -1 på grunn av uklar risiko for systematiske skjevheter 
Utfall
Sosiale ferdigheter lærerrapport. Målt med SSRS og SSIS
Studier (antall personer)
4 studier (329 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
SMD 0,32 (95 % KI 0,10 til 0,54)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Lav 1,2
Lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -1 på grunn av uklar risiko for systematiske skjevheter  2. Nedgradert –1 på grunn av mangel på presisjon; få deltakere og/eller kun 1 studie