PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske. Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Populasjon: Barn og unge under 17 år diagnostisert med ADHD
Intervensjon: Musikk
Sammenligning: Stillhet
Basert på: Maloy 2015
Utfall
Studier (antall personer)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Beskrivelse
Utfall
Antall korrekte oppgaver- tidspunkt for oppfølging ukjent
Studier (antall personer)
2 studier (82 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Studie 1: gjennomsnittlig 21 (SD 15,1) Studie 2: gjennomsnittlig 26,5 (SD 4,8)
Effektestimater
Studie 1: i gjennomsnitt 0,34 flere (mål på usikkerhet ikke rapportert) Studie 2: i gjennomsnitt 0,10 flere (mål på usikkerhet ikke rapportert)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2,3
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert på grunn av design (kvasieksperimentell studie)
2. Nedgradert -1 på grunn av uklar risiko for systematiske skjevheter
3. Nedgradert -1 for mangel på presisjon grunnet få antall deltakere
Utfall
Antall forsøk- tidspunkt for oppfølging er ukjent
Studier (antall personer)
2 studier (82 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Studie 1: gjennomsnittlig 28 (SD 16,9) Studie 2: gjennomsnittlig 32,3 (SD 4,0)
Effektestimater
Studie 1: gjennomsnitt -0,03 færre (mål på usikkerhet ikke rapportert)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2,3
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert på grunn av design (kvasieksperimentell studie)
2. Nedgradert -1 på grunn av uklar risiko for systematiske skjevheter
3. Nedgradert -1 for mangel på presisjon grunnet få antall deltakere
Utfall
Nøyaktighet- tidspunkt for oppfølging ukjent
Studier (antall personer)
2 studier (82 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Studie 1: gjennomsnittlig 0,79 (SD 0,22) Studie 2: gjennomsnittlig 81,8 (SD 9,7)
Effektestimater
Studie 1: gjennomsnitt 0,18 mer (mål på usikkerhet ikke rapportert) Studie 2: gjennomsnitt 0,19 mer (mål på usikkerhet ikke rapportert)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2,3
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert på grunn av design (kvasieksperimentell studie)
2. Nedgradert -1 på grunn av uklar risiko for systematiske skjevheter
3. Nedgradert -1 for mangel på presisjon grunnet få antall deltakere
Utfall
Fullført stillesittende arbeid- tidspunkt for oppfølging ukjent
Studier (antall personer)
1 studie (86 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Studie 3: gjennomsnittlig 65,37 (SD 21,99)
Effektestimater
Studie 3: gjennomsnitt 0,14 mer (mål på usikkerhet ikke rapportert)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1, 2, 3
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -1 på grunn av uklar risiko for systematiske skjevheter
2. Nedgradert -1 for mangel på presisjon grunnet få antall deltakere
3. Nedgradert -1 for mangel på presisjon grunnet en studie
Utfall
Uønskede effekter
Studier (antall personer)
-
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
-
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Beskrivelse
Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies). Informasjonskapsler er små informasjonsfiler som blir liggende igjen på datamaskinen din for at tjenesten vår skal virke best mulig for deg som bruker. Her finner du en oversikt over vår bruk av informasjonskapsler og informasjon om hvordan du kan unngå å godta dem.