PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske. Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Kognitiv trening og fysisk aktivitet sammenliknet med venteliste eller vanlig oppfølging
Populasjon: Barn mellom 5 og 9 år diagnostisert med ADHD
Intervensjon: Kognitiv trening og fysisk aktivitet
Sammenligning: Venteliste eller vanlig oppfølging
Basert på: NICE 2018
Utfall
Studier (antall personer)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Beskrivelse
Utfall
Totale klinikerbedømte ADHD-symptomer Oppfølgingstid 15 uker etter behandling Målt med SNAP scale
Studier (antall personer)
1 studie (80 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Gjennomsnittlig forskjell 1,20 (95 %KI -2,24 til 4,64)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2,3
Svært lav
Beskrivelse
1.Nedgradert med -1: høy risiko for systematiske feil
2.Nedgradert med -1 på grunn av mangel på presisjon: få deltakere
3.Nedgradert med -1 på grunn av mangel på presisjon: kun en studie
Utfall
Totale foreldrebedømte ADHD-symptomer Oppfølgingstid 15 uker etter behandling Målt med SNAP scale
Studier (antall personer)
1 studie (79 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Gjennomsnittlig forskjell -1,00 (95 % KI -4,89 til 2,89)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2,3
Svært lav
Beskrivelse
1.Nedgradert med -1: høy risiko for systematiske feil
2.Nedgradert med -1 på grunn av mangel på presisjon: få deltakere
3.Nedgradert med -1 på grunn av mangel på presisjon: kun en studie
Utfall
Totale lærerbedømte ADHD-symptomer Oppfølgingstid 15 uker etter behandling Målt med SNAP scale
Studier (antall personer)
1 studie (65 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Gjennomsnittlig forskjell -0,10 (95 % KI -5,6 til 5,4)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2,3
Svært lav
Beskrivelse
1.Nedgradert med -1: høy risiko for systematiske feil
2.Nedgradert med -1 på grunn av mangel på presisjon: få deltakere
3.Nedgradert med -1 på grunn av mangel på presisjon: kun en studie
Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies). Informasjonskapsler er små informasjonsfiler som blir liggende igjen på datamaskinen din for at tjenesten vår skal virke best mulig for deg som bruker. Her finner du en oversikt over vår bruk av informasjonskapsler og informasjon om hvordan du kan unngå å godta dem.