Fysisk aktivitet sammenliknet med annet tiltak

Populasjon: Barn og unge mellom 6 og 18 år diagnostisert med ADHD
Intervensjon: Fysisk aktivitet
Sammenligning: Se video, undervisning, kunstprosjekt, lesing, tegning
Basert på: Liang, 2021
Utfall
Studier (antall personer)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Beskrivelse
Utfall
Eksekutive funksjoner - Total effekt. Oppfølgingstid: Ikke rapportert. Målt med ulike instrumenter.
Studier (antall personer)
15 studier (493 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Standardisert gjennomsnittlig forskjell 0,61 (95 % KI 0,39 til 0,84)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Middels 1
Middels
Beskrivelse
1. Nedgradert -1 på grunn av risiko for systematiske skjevheter 
Utfall
Kognitiv fleksibilitet. Oppfølgingstid: Ikke rapportert. Målt med ulike instrumenter.
Studier (antall personer)
8 studier (311 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Standardisert gjennomsnittlig forskjell 0,78 (95 % KI 0,33 til 1,23)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Middels 2
Middels
Beskrivelse
2. Nedgradert –1 på grunn av mangel på presisjon; få deltakere og/eller kun 1 studie
Utfall
Impulskontroll. Oppfølgingstid: Ikke rapportert. Målt med ulike instrumenter.
Studier (antall personer)
11 studier (406 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Standardisert gjennomsnittlig forskjell 0,76 (95 % KI 0,38 til 1,15)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Høy
Høy
Beskrivelse
Utfall
Arbeidsminne. Oppfølgingstid ikke rapportert. Målt med ulike instrumenter.
Studier (antall personer)
5 studier (198 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Standardisert gjennomsnittlig forskjell 0,61 (95 % KI 0,39 til 0,84)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Middels 2
Middels
Beskrivelse
2. Nedgradert –1 på grunn av mangel på presisjon; få deltakere og/eller kun 1 studie