Digitale tiltak sammenliknet med venteliste

Populasjon: Barn og unge mellom 3 og12 år med ADHD
Intervensjon: Atferds-, opplærings- eller foreldretrening gitt via digitale plattformer
Sammenligning: Venteliste
Basert på: Shou, 2022
Utfall
Studier (antall personer)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Beskrivelse
Utfall
Oppmerksomhet (ADHD symptomer). Oppfølgingstid etter endt behandling.
Studier (antall personer)
3 studier (114 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Standardisert gjennomsnittlig forskjell   -0,81 (95 % KI -1,19 til -0,42)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Lav 1,2
Lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -1 på grunn av uklar risiko for systematiske skjevheter  2. Nedgradert –1 på grunn av mangel på presisjon; få deltakere og/eller kun 1 studie
Utfall
Sosial fungering. Oppfølgingstid etter endt behandling
Studier (antall personer)
3 studier (114 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Standardisert gjennomsnittlig forskjell   -0,84 (95 % KI -1,23 til -0,46)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Lav 1,2
Lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -1 på grunn av uklar risiko for systematiske skjevheter  2. Nedgradert –1 på grunn av mangel på presisjon; få deltakere og/eller kun 1 studie
Utfall
Uønskede hendelser
Studier (antall personer)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe

Effektestimater
Ikke rapportert
Tillit til estimatene (GRADE-skår)

Beskrivelse