PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske. Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Populasjon: Elever med atferds-, emosjonelle- og sosiale vansker eller mild intellektuell funksjonshemming
Intervensjon: Tiltak for å fremme sosial og emosjonell læring
Sammenligning: Kontrollgruppe
Basert på: Hassani 2021
Utfall
Studier (antall personer)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Beskrivelse
Utfall
Totale vansker, selvrapporterte Målt med SDQ- etter intervensjon
Studier (antall personer)
1 studie (121 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Corrected d: -0,601
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2,3,4
Svært lav
Beskrivelse
1. -1 for manglende rapportering av studiekvalitet
2. -1 for manglende rapportering av konfidensintervall
3. -1 for mangel på presisjon: <400 deltakere
4. -1 for manglende rapportering av heterogenitet
Utfall
Totale vansker, lærerrapporterte, målt med SDQ-etter intervensjonen – til 12 uker etter intervensjonen
Studier (antall personer)
1 studie (117 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Corrected d: -1,075
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2,3,4
Svært lav
Beskrivelse
1. -1 for manglende rapportering av studiekvalitet
2. -1 for manglende rapportering av konfidensintervall
3. -1 for mangel på presisjon: <400 deltakere
4. -1 for manglende rapportering av heterogenitet
Utfall
Totale vansker, lærerrapporterte, målt med SDQ-etter intervensjonen – til 12 uker etter intervensjonen
Studier (antall personer)
1 studie (64 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Corrected d: - 0,599
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2,3,4
Svært lav
Beskrivelse
1. -1 for manglende rapportering av studiekvalitet
2. -1 for manglende rapportering av konfidensintervall
3. -1 for mangel på presisjon: <400 deltakere
4. -1 for manglende rapportering av heterogenitet
Utfall
Total- Emosjonsregulering, klinikervurdert Målt med TEC – ca, 6 måneder etter intervensjonen
Studier (antall personer)
1 studie (50 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Corrected d: 2,225
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2,3,4
Svært lav
Beskrivelse
1. -1 for manglende rapportering av studiekvalitet
2. -1 for manglende rapportering av konfidensintervall
3. -1 for mangel på presisjon: <400 deltakere
4. -1 for manglende rapportering av heterogenitet
Utfall
Total – emosjonell forståelse, klinikervurdert, Målt med KEI-R 1 måned etter intervensjonen
Studier (antall personer)
1 studie (94 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Corrected d: 0,57
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2,3,4
Svært lav
Beskrivelse
1. -1 for manglende rapportering av studiekvalitet
2. -1 for manglende rapportering av konfidensintervall
3. -1 for mangel på presisjon: <400 deltakere
4. -1 for manglende rapportering av heterogenitet
Utfall
Uønskede effekter
Studier (antall personer)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Ikke rapportert
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Beskrivelse
Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies). Informasjonskapsler er små informasjonsfiler som blir liggende igjen på datamaskinen din for at tjenesten vår skal virke best mulig for deg som bruker. Her finner du en oversikt over vår bruk av informasjonskapsler og informasjon om hvordan du kan unngå å godta dem.