PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske. Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Populasjon: Ungdommer mellom 12 og 18 år med autisme, Downs syndrom og intellektuell funksjonsnedsettelse samtidig med utfordrende atferd
Intervensjon: Skolebaserte atferdstiltak for å bedre utfordrende atferd
Sammenligning: Singlecasedesign uten kontrollgruppe
Basert på: David, 2022
Utfall
Studier (antall personer)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Beskrivelse
Utfall
Utfordrende atferd
Studier (antall personer)
30 studier (45 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Tau-U 0,68 (SD = 0,04 (KI 95% 0,62 til 0,73)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2,3
Svært lav
Beskrivelse
1. -1 for studiekvalitet
2. -1 for presisjon: <400 deltakere
3. -1 for singlecasedesign, ikke-RCT-er
Utfall
Uønskede effekter
Studier (antall personer)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Ikke rapportert
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Beskrivelse
Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies). Informasjonskapsler er små informasjonsfiler som blir liggende igjen på datamaskinen din for at tjenesten vår skal virke best mulig for deg som bruker. Her finner du en oversikt over vår bruk av informasjonskapsler og informasjon om hvordan du kan unngå å godta dem.