PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske. Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Motorisk trening ved dyspraksi sammenliknet med vanlig oppfølging
Populasjon: Barn og ungdommer i alderen 3 til 17 år med utviklingsmessig dyspraksi
Intervensjon: Tiltak rettet mot motoriske ferdigheter, slik som bevegelsesaktiviteter med klart formål om å bedre motoriske ferdigheter
Sammenligning: Tiltak som vanlig (de fleste studiene); aktiv kontrollgruppe
Basert på: Yu et al 2018
Utfall
Studier (antall personer)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
Beskrivelse
Utfall
Psykologiske og kognitive funksjoner Oppfølgingstid: Rett etter tiltaket
Studier (antall personer)
7 studier (362 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Hedge’s g: 0,65; 95% KI, 0,25 til 1,04; P=0,001
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2
Lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -1 på grunn av uklar risiko for systematiske skjevheter
2. Nedgradert -1 på grunn av heterogenitet mellom studiene
Utfall
Psykologiske og kognitive funksjoner Oppfølgingstid: 6-8 uker etter tiltaksperioden
Studier (antall personer)
4 studier (254 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
Effektestimater
Hedge’s g: 0,29; 95 % KI: -0,07 til 0,65; P=0,109.
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,3
Lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -1 på grunn av uklar risiko for systematiske skjevheter
3. Nedgradert -1 på grunn av høy risiko for publikasjonsbias
Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies). Informasjonskapsler er små informasjonsfiler som blir liggende igjen på datamaskinen din for at tjenesten vår skal virke best mulig for deg som bruker. Her finner du en oversikt over vår bruk av informasjonskapsler og informasjon om hvordan du kan unngå å godta dem.