PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske. Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Psykoedukasjon gitt i tillegg til kombinasjonsbehandling av medikamenter sammenliknet med kombinasjonsbehandling av medikamenter og ikke-spesifikk støtteterapi
Populasjon: barn og unge mellom 3 og 19 år diagnostisert med ADHD
Intervensjon: kombinasjonsbehandling av medikamenter og psykoedukasjon
Sammenligning: kombinasjonsbehandling av medikamenter og ikke-spesifikk støtteterapi
Gjennomsnittlig forskjell -1,71 (95 % KI -3,67 til 0,25)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2,3
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -1 på grunn av uklar risiko for systematiske skjevheter
2. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon: få deltakere
3. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon: kun en studie
Gjennomsnittlig forskjell -1,07 (95 % KI -3,02 til 0,88)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2,3
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -1 på grunn av uklar risiko for systematiske skjevheter
2. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon: få deltakere
3. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon: kun en studie
Gjennomsnittlig forskjell -2,15 (95 % KI -3,93 til -0,37)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,3
Lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -1 på grunn av uklar risiko for systematiske skjevheter
3. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon: kun en studie
Utfall
Atferd/Funksjon, opposisjon, foreldrevurdert, Oppfølgingstid 12 uker. Målt med CPRS skala.
Studier (antall personer)
1 studie (78 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Gjennomsnittlig forskjell -1,23 (95 % KI -2,94 til 0,48)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2,3
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -1 på grunn av uklar risiko for systematiske skjevheter
2. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon: få deltakere
3. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon: kun en studie
Utfall
Atferd/Funksjon, opposisjon, foreldrevurdert, Oppfølgingstid 64 uker. Målt med CPRS skala.
Studier (antall personer)
1 studie (76 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Gjennomsnittlig forskjell -0,43 (95 % KI -2,21 til -1,35)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,3
Lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -1 på grunn av uklar risiko for systematiske skjevheter
3. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon: kun en studie
Utfall
Emosjonell dysregulering, foreldrerapportert, Oppfølgingstid 12 uker. Målt med SDQ.
Studier (antall personer)
1 studie (76 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Gjennomsnittlig forskjell -0,11 (95 % KI -1,21 til 0,99)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2,3
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -1 på grunn av uklar risiko for systematiske skjevheter
2. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon: få deltakere
3. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon: kun en studie
Utfall
Emosjonell dysregulering, foreldrerapportert, Oppfølgingstid 64 uker. Målt med SDQ.
Studier (antall personer)
1 studie (76 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Gjennomsnittlig forskjell -0,29 (95 % KI -1,32 til 0,74)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2,3
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert -1 på grunn av uklar risiko for systematiske skjevheter
2. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon: få deltakere
3. Nedgradert -1 på grunn av mangel på presisjon: kun en studie
Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies). Informasjonskapsler er små informasjonsfiler som blir liggende igjen på datamaskinen din for at tjenesten vår skal virke best mulig for deg som bruker. Her finner du en oversikt over vår bruk av informasjonskapsler og informasjon om hvordan du kan unngå å godta dem.