PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske. Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Oppmerksomhets-, hukommelses- og kognitiv trening gitt i tillegg til atferdstrening for foreldre sammenliknet med oppmerksomhets-, hukommelses- og kognitiv trening gitt alene
Populasjon: Barn og unge mellom 11 og 15 år med ADHD
Intervensjon: Oppmerksomhet-, hukommelses- og kognitiv trening og atferdstrening for foreldre
Mødrebedømt uoppmerksomhet, Oppfølgingstid fem uker etter behandling, Målt med ADHD-RS skala 0-27.
Studier (antall personer)
1 studie (45 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Gjennomsnittlig forskjell 0,59 (95 % KI -2,61 til 3,79)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert med -1: høy risiko for systematiske feil
2. Nedgradert med -2: kun en studie med få deltakere
Utfall
Lærerbedømt Uoppmerksomhet, Oppfølgingstid fem uker etter behandling, Målt med ADHD-RS skala 0-27.
Studier (antall personer)
1 studie (45 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Gjennomsnittlig forskjell 2,00 (95 % KI -1,9 til 5,9)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert med -1: høy risiko for systematiske feil
2. Nedgradert med -2: kun en studie med få deltakere
Utfall
Mødrebedømt hyperaktivitet/ Impulsivitet, Oppfølgingstid fem uker etter behandling, Målt med ADHD-RS skala 0-27.
Studier (antall personer)
1 studie (45 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Gjennomsnittlig forskjell -0,26 (95 % KI -3,77 til 3,25)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert med -1: høy risiko for systematiske feil
2. Nedgradert med -2: kun en studie med få deltakere
Utfall
Lærerbedømt hyperaktivitet/ Impulsivitet, Oppfølgingstid fem uker etter behandling, Målt med ADHD-RS skala 0-2.
Studier (antall personer)
1 studie (45 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Gjennomsnittlig forskjell -0,40 (95 % KI -3,36 til 2,56)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert med -1: høy risiko for systematiske feil
2. Nedgradert med -2: kun en studie med få deltakere
Utfall
Mødrebedømt funksjon og atferd, Oppfølgingstid fem uker etter behandling. Målt med ADHD-RS skala 0-27.
Studier (antall personer)
1 studie (45 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Gjennomsnittlig forskjell 4,37 (95 % KI -9,83 til 18,57)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert med -1: høy risiko for systematiske feil
2. Nedgradert med -2: kun en studie med få deltakere
Utfall
Lærerbedømt funksjon og atferd, Oppfølgingstid fem uker etter behandling, Målt med ADHD-RS skala 0-27.
Studier (antall personer)
1 studie (45 deltakere)
Antatt effekt i sammenligningsgruppe
-
Effektestimater
Gjennomsnittlig forskjell -1,55 (95 % KI -19,03 til 15,93)
Tillit til estimatene (GRADE-skår)
1,2
Svært lav
Beskrivelse
1. Nedgradert med -1: høy risiko for systematiske feil
2. Nedgradert med -2: kun en studie med få deltakere
Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies). Informasjonskapsler er små informasjonsfiler som blir liggende igjen på datamaskinen din for at tjenesten vår skal virke best mulig for deg som bruker. Her finner du en oversikt over vår bruk av informasjonskapsler og informasjon om hvordan du kan unngå å godta dem.